דלג לתוכן

שמונה מוצרים של MINISO זכו בפרסי העיצוב לשנת 2018

29/07/2018

מוצרי MINISO משלבים איכות גבוהה ועיצוב מוקפד, הפילוסופיה מאחורי מותג המעצבים היפני, היא – “פשוט, טבעי ואיכותי”. העיצוב הייחודי של המוצרים הועדף על ידי צרכנים ברחבי העולם, ושמונה מהם אף זכו בפרסי העיצוב iF ו RED DOT לשנת 2018.

פרס העיצוב iF, נוסד בשנת 1953, במטרה להעלות את המודעות לעיצוב. פרס הזהב החשוב ביותר של iF ידוע בתור “פרס האקדמיה לעיצוב המוצר”. הקריטריונים לבחירה קפדניים, ומתייחסים לפן האסתטי, איכות המוצר, בחירת החומרים, חדשנות טכנולוגית, פונקציונליות, ארגונומיה, בטיחות, קיימות, עמידות וגורמים נוספים המשפיעים על חוויית המשתמש.

ארבעה ממוצרי MINISO עברו בדיקה קפדנית, נבחרו מבין 6,000 מוצרים, וזכו בפרס העיצוב iF בסופו של דבר.

סדרת “קוביית” המים – עיצוב: גארי מור

“פשוט אבל לא קל” יכול לתאר באופן מדויק את מוצרי MINISO . המוצרים עטורי הפרסים מעוצבים בפשטות, צבעוניים תוססים, עם שילוב מושלם של פונקציונלית, ואסתטיקה. סדרת “קוביית המים” מרשימה ובעלת נוכחות חזותית. לדברי אדה דואו, סמנכ”ל סחר בכיר, המוצר הוא אחד מהמוצרים נמכרים ביותר ב MINISO , ונמכר ביותר מ-9 מיליון יחידות ברחבי העולם מאז השקתו בשנת 2017. אדה הצביע על כך שעיצוב מוצרים מוצלחים הוא לא רק אטרקטיבי במראה, אבל חשוב יותר, יכול לענות על צרכים חשובים של הצרכנים.

עוד אמר כי סדרת “קוביית המים” עוצבה בהשראת הצורה הטבעית של הבועות. מרקם הקצף של כיסוי הסיליקון הוא הסמל שלה. הבקבוק עשוי זכוכית, וכיסוי הסיליקון החיצוני נועד לשיפור האחיזה והבטיחות, כך הצרכנים יכולים להשתמש בו בבטחה.

 

בנוסף, יש הפתעות וחידושים בעיצובים עטורי הפרסים כמו קופסת העפרונות הגלית, רולר נייד לניקוי בגדים ותיבת אחסון שהיא גם קופת חסכון.

קופסת עפרונות בעיצוב גלי מעצב: ג’אנג ג’יאן, יו מוטיאן

הסיבות לזכייה בפרס: קופסת עפרונות בצורת גל, הוא עיצוב חדש של קלמר בעצם, שמוסיף גם  אסתטיקה וגם פונקציונליות למכסה שלו. לאנשים עשויים להיות עט אחד או שניים המשמשים לעתים קרובות, לא צריך בכל פעם להכניסם חזרה לקופסה, הם נוטים להתגלגל או להיעלם והעיצוב הגלי משמש מקום נוח ויציב עבורם וגם מייצר דפוס דקורטיבי חדש, המשפר את השימוש במוצר.

 

תיבת אחסון שהיא קופת חסכון – מעצב: מאי פיישן

הסיבות לזכייה בפרס: לפעמים אנחנו שמים כמה דברים קטנים על צלחת או בקופסה, לקחת את המפתחות ומה שיש לנו בכיסים  ולזרוק אותם לתוך קערה או תיבה. כשמשליכים את החפצים לתוך צלחת או קופסה, נופתע לגלות כי יש חור למטבע בתחתית הקופסה ששומרת לך על  המטבעות המפוזרים שלך.

 

רולר נייד לניקוי בגדים – מעצב: גארי מור

הסיבות לזכייה בפרס: לאלה המתמקדים בפרטים הקטנים, רולר דביק, נייד וקל לשימוש הוא הכרחי. מוצר נייד, פשוט אך שימושי. מתקפל, באמצעות קפיץ מכני וחסכוני במקום, עם מכסה אשר לא רק הופך את המוצר לנוח, אלא גם חוסך את שטח האחסון.

 

קל להיווכח כי לארבעה המוצרים שזכו בפרס העיצוב iF יש את המאפיין המשותף של העיצוב המינימליסטי של מיאקה ג’וניה, המייסד והמעצב הראשי של MINISO , אשר הדגיש כי MINISO מנסה להימנע מעיצובים גרנדיוזיים וגדולים מהחיים ולחזור לפשוט ולטבעי. ג’וניה מקווה להוביל תרבות צרכנית של אסתטיקה פשוטה אך חיה ותוססת. MINISO מתעקשת על חזרה לטבע וחזרה למהות של המוצרים וזוכה להכרה ולתמיכה של צרכנים ברחבי העולם, מוצרים טובים תמיד מדברים בעד עצמם.

 

מה ש MINISO עושה, זה לא רק למלא אחר הציפיות של הצרכנים, אלא לעלות מעל רף הציפיות שלהם, הקשור קשר הדוק לתשומת הלב וההשקעה בתכנון ועיצוב המוצר. דווח כי ההשקעה של MINISO בעיצוב ופיתוח מוצרים היא מעל 100 מיליון יואן בשנה. מר יה גופו, מייסד ומנכ”ל MINISO אמר פעם כי “עיצוב משפר את הערך המוסף של מוצרים, רק כאשר הצרכנים מרגישים כי הערך של המוצר הוא הרבה מעבר למחיר של המוצר עצמו והם מוכנים לשלם על זה”.

ישנם שלושה מאפיינים של מוצרי MINISO: תחושה של סדרתיות, פשטות ואופנתיות, אשר מרשימים עמוקות את הצרכנים. מוצר טוב מגיע עם עיצוב טוב, ועיצוב טוב חייב לבוא ממעצב טוב. MINISO גייסה מעצבים מצטיינים רבים מכל רחבי העולם, הם באים ממדינות שונות כגון דנמרק, שבדיה, נורבגיה, יפן, דרום קוריאה, סין ועוד.

 

פרס ה RED DOT

ארבעה מוצרי MINISO זכו בפרס ה RED DOT לשנת 2018, אחד משלושת פרסי העיצוב התעשייתי החשובים בעולם. נוסד ע”י ועידת העיצוב הגרמנית לפני למעלה מ 60 שנה.

ארבעת המוצרים של MINISO שזכו:

כרית צוואר מתקפלת:

 

מחברת גלים:

 

U-FAN – מיני מאוורר בצורת האות U עם מקור כח נייד CirXquare Mini Fan:

 

מיני מאוורר עם מקור כח נייד:

מעבר לתשלום
דלג לתוכןכפתור לפתיחת תפריט נגישותHandicapped logo whiteHandicapped logo black

תפריט נגישות

הצהרת נגישות